La introducció d'ordinadors portàtils als centres educatius està cridada a revolucionar els hàbits d'alumnes i professors.
Els alumnes s'han mostrat motivats amb aquesta introducció, en canvi, els professors es trobaràn amb més dificultats per adaptar-se a aaquesta situació.
Els portàtils han de permetre que en una mateixa aula hi puguin conviure diferents ritmes d'aprenentatge sense arribar a destorbar-se. I fins i tot que quedi registrat "en quin moment sorgeixen les dificultats per a un alumne", explica Badia, cosa que possibilita que hi hagi una resposta més eficaç per part del professor.
Hi ha qui hi veu efectes beneficiosos des del punt de vista familiar, atès que l'ordinador es pretén que sigui d'ús personal i que l'estudiant pugui endur-se'l a casa, en el sentit que fomenti una implicació més gran dels pares en les tasques escolars dels seus fills.
És clar que no tot són avantatges. L'anunci que va formular José Luis Rodríguez Zapatero en el debat sobre l'estat de la nació, a més a més de suscitar molts interrogants, planteja noves necessitats, com la de comptar amb pissarres electròniques des d'on el docent pugui guiar el treball de l'alumnat amb el seu ordinador.Els experts criden l'atenció sobre les dificultats que han sorgit quan una autonomia ha apostat per inundar les aules d'ESO (12-16 anys) amb ordinadors de taula, com és el cas d'Extremadura, comunitat on s'ha instal.lat una màquina a les aules per a cada dos alumnes. A la pràctica, aquest sistema ha resultat inservible com a revulsiu pedagògic. Entre altres raons perquè el professor no pot controlar el treball que fa l'alumnat si no disposa d'una pissarra digital.
http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=612646&idseccio_PK=1021
El periódico, 15 de Maig del 2009
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada